söndag 19 januari 2014

Har Feminismen spårat ur? Nej säger Göran Lindberg A.K.A. Kapten-klänning

Har Feminismen spårat ur? Nej säger Göran Lindberg
"viktigt att fokus ligger på könsneutral barnuppfostran och att ingen pga. fördomar blir förknippad med ett kön personen i fråga inte identifierar sig med. Kön är trots allt en socialkonstruktion. Jag menar det finns ju till och med tokstollar till forskare, som hävdar att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor. Jag tror att vi ska passa oss för att dela upp folk, vi vet ju vad det ledde till på 30-talet.

Foto på Kapten klänning av UNT
http://www.unt.se/uppsala/goran-lindberg-fri-om-en-vecka-2804321.aspx

Efter min frigivning om en vecka, kommer jag att aktivt arbeta för Polisers rätt att bära klänning i yttre tjänst, som jag ser det bland de viktigaste jämställdhetsfrågorna under 2010-talet. Får vi igenom detta på riksplanet inom polisen kommer vi givetvis få en spridningseffekt till civilsamhället, nåt vi alla tjänar på"

När Sykovrål undrar om det inte finns andra frågor som borde ha högre prioritet i jämställdhetsarbetet t.e.x. lika lön för lika arbete och mäns våld mot kvinnor, då förklarar Lindberg intervjun avslutad.....

Sykovrål önskar Göran Lindberg lycka till i framtiden.